21.2.12

Se modifica legea sigurantei rutiere!

  N-am o sursa sigura, am citit stirea pe site-ul Antena 3, dar va pot aduce la cunostinta despre ce e vorba si imi voi da si o parere despre noile legi.
  Prima lege, proasta din punctul meu de vedere, este permiterea persoanelor fara permis sa conduca pe drumurile publice, in anumite intervale orare si doar pe anumite drumuri publice, acest lucru fiind posibil dupa ce respectivul a fost instruit si testat, iar in masina sa se afle un insotitor cu experienta, care in caz de greseli sau incidente rutiere, va raspunde conform legii.
Totodata va fi introdus si permisul provizoriu, valabil doar pentru teritoriul Romaniei si cu anumite restrictii, care din pacate nu se vor respecta, dar normal si fata lu' tati trebuie sa conduca x6-ul pe care l-a luat din mita.
  A doua lege care de aceasta data mi se pare mult mai buna, si ar fi trebuit introdusa de mult, e interzicerea dispozitivelor de detectare a radarelor.
Nu am inteles rostul acestor aparate, atata timp cat respect limitele de viteza. Am observat de foarte multe ori, cum se comporta soferii cand e un radar intr-o comuna, se merge cu viteza melcului, de frica acelui radar, adica in loc de 50 km/h cat e permis, ei merg cu 20-30 km/h, de ce fac asta? pentru ca nu sunt obisnuiti sa mearga cu viteza de 50 km/h, reduc la 30, iar daca maresc viteza la 50, li se pare mult si chiar e mult pentru o localitate, desigur dupa ce vor trece de radar, isi vor continua mersul obisnuit cu 70-80 prin localitate, uitand scopul acelui radar.
Eu sunt de acord si cu radarele fixe, majoritatea tarilor Europene au, noi de ce n-am avea? Cand s-au introdus, a sarit lumea, vaaai dar cum sa pui asa ceva, noi cum stim ca e radar acolo, iar eu intreb, de ce trebuie sa stii? Asta inseamna ca tu respecti legile doar cand esti urmarit, iar cand nu esti, faci totul de capul tau. Unei astfel de persoane i-as lua permisul pe loc, pentru o luna si as trimite-o la un control psihologic.
  A treia lege care din nou mi se pare buna, este interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, mai putin cele comunale si obligativitatea permisului pentru conducerea mopedelor. Chiar ma saturasem sa vad durdulii transpirati, calare pe tractorase mergand cu viteza prin oras si facand un zgomot ingrozitor si foarte deranjant pentru cetateni, neavand echipament de protectie, de multe ori avand si copii in brate.
"All Terrain Vehicle" vehicule de teren, offroad cum le place unora sa zica, sunt vehicule destinate pentru drumuri accidentate, ce cauta in oras? Aceeasi parere o am si despre motocicletele de tip ENDURO.
Obligativitatea  permisului pentru conducerea mopedelor, era unul din lucrurile pe care ni le doream si noi. Mi se pare de bun simt si nediscriminator, faptul ca un detinator de scuter, sa stie legea rutiera si sa treaca prin aceleasi probe prin care am trecut si eu, adica examen teoretic si examen practic, asa mi se pare normal, doar folosim acelasi drum public, nu? Ar trebui sa respectam aceleasi legi, si zic ar trebui pentru ca ei nu prea au treaba cu asa ceva, dar curios e ca nu patesc nimic, de ce? pentru ca n-au permis. Ce sa le ia, scuterul? Majoritatea celor care au scuter, au si o situatie financiara ce le permite achizitionarea unui alt scuter, deci nu-i afecteaza cu nimic, eu daca gresec, imi ia permisul, si ma uit la cel care si-a luat un scuter nou, cum se deplaseaza prin oras. Ia sa le introduca si lor permise, mai taie liniile continue, mai intra pe interzis, mai trec pe la treceri fara sa acorde prioritate? Eu nu cred.
Spre exemplu, daca da unu cu scuterul peste mine, ala nu poate fi tras la raspundere decat pentru vatamare corporala, neavand permis nu i se aplica nicio lege rutiera, adica el daca e dat in judecata, va veni la infatisari cu scuterul, daca sunt lovit de unu cu masina, conform legii rutiere, ala poate sa faca puscarie, pe langa acuzatia de vatamare corporala, de ce aceasta diferenta? aaa, baiatu' lu' tati are 14 ani si vrea sa se duca la scoala calare pe o capra, dar legea nu-i permite? Pai stai ca introducem noi ceva si o sa-i permita. Hai sa nu mai facem legile ca sa fie baiatu si fata lu' tati avantajati, ci sa ne fie bine la toti, ca d-aia mor atatia oameni din cauza accidentelor, sunt foarte multi detinatori de permis, iresponsabili.
Pentru mai multe detalii despre noile legi, intrati pe Antena3!
Vom reveni cu un articol nou, imediat ce vom afla ceva oficial.

5 comentarii:

salutări!
dacă imi permiţi...te ajut cu

http://www.mt.ro/transparenta/2012/ianuarie/1_17%20Anexa1.pdf

cu stimă.,

ps eu nu ma uit la a3-nici pe net-scuze!

Salut!As dori sa aflu: daca un dosar este aprobat pentru reparatia unei masini implicate intr-un accident condusa de alta persoana inafara de proprietar,daca este necesar ca proprietarul masinii avariate sa semneze pentru reparatie.Multumesc anticipat.

Anonim: da, proprietarul masinii avariate trebuie sa semneze la firma de asigurare a celui ce a provocat accidentul.

Salut ! Am si eu o intrebare : sunt interzise si motocicletele de tip enduro , pe drumurile publice ?

Poate mulți mă vor înjura, nu mă interesează.
Eu as fi de acord pentru introducerea necesității de permis pentru pieton. De ce?!
- Lumea nu știe pe unde să meargă pe drumurile extraurbane;
- nu știu când au voie să se îndrepte spre tramvai în stațiile neprevazute cu refugiu pentru pietoni;
- nu știu că, chiar pe trecerea de pietoni fiind, aceasta nu se traversează alergând sau pe bicicletă, altfel de ce nu aș traversa și eu cu mașina pe trecerea de pietoni strada... ?!
Soluția practică ar ci următoarea:
Odată cu împlinirea vârstei de 14 ani, pentru a i se elibera C.I., persoana trebuie sa susțină un examen de reguli elementare, similar celui auto, iar dacă acesta nu îl obține, sa nu i se permită dreptul și libertatea de a circula neînsoțit de un om care a admis acezt examen.

Trimiteți un comentariu